NATi 2022 Produksies
NASIONALE AFRIKAANSE TEATER-INISIATIEF
‘n Akkerboom
’n Man verloor sy dogter in ’n motorongeluk. Niks is meer soos dit was nie. Dis asof hy in ’n toneelstuk is, maar nie die woorde of die bewegings ken nie. Die man wie die motor bestuur het, is ’n hipnotiseur wat sedert die ongeluk sy krag van suggestie verloor het.
Agulhasvlakte
Milly, ’n bloemis, veg haar hele lewe lank teen die verandering van natuurskoon in ’n spesiale gebied van biodiversiteit wat ook haar geboortegrond is, naamlik die Agulhasvlakte.
Bientang: bloedspoor/!nau
Bientang: bloedspoor/!nau is ’n verwerking van die bekroonde digter Jolyn Phillips se tweede digbundel, Bientang.
Die dinge van ‘n kind
Dis die traumas van grootword, swangerskap en selfmoord teen die agtergrond van die 70’s se politieke leuens en die verminking van jong mans in die Grensoorlog. ’n Produksie vir elke ma, elke dogter, en die mans in hul lewe.
Die halwe huis
Vandag is die dag wat Bumper alles gaan beëindig. Sy mes is skerp en hy’t mooi nageslaan oor hoe hy moet sny, maar voor hy sy twee polse oopvlek, wil hy darem sy kant van die storie vertel.
Die moeder
Moederskap is ’n voltydse werk, en dan isdit eensklaps verby. Anna se kinders het grootgeword en het lewens en liefdes van hul eie. Van ure alleen deurbring, begin die wêreld om haar kantel. Het haar man regtig ’n verhouding?
die oerkluts kwyt
Antjie Krog en Antoinette Kellermann, wyd bemind en veel bekroond in die skryf- en teaterwêreld, word in 2022 albei 70.
Die Poet
Sy trou het by sy gewete gelê. Sy taal het ’n atmosfeer,
’n merkwaardige teenwoordigheid, ’n presence geskep. Dit dra die
volle lot en noodlot van die mense wat dit praat. Wie’s hierdie poet
wat ons steeds help om ons herkoms te erken, ons in mekaar te
herken en ons toekoms saam te verken?
Die Suid-Afrikaners
In die verloop van ’n aand bespiegel Karina, Karel, Kasper en Katryn oor
die toekoms en baklei hulle oor die verlede. Hulle wonder of hulle
die laaste oorblywende Afrikaners is, of dit enigsins saak maak, en
drink ’n heildronk op hul gunsteling- Afrikaanse woorde. Die Suid-Afrikaners handel oor Afrikaans praat en Afrikaans wees: wat bly
oor van taal, kultuur en identiteit as alles anders vernietig is? En wie
se skuld is dit dat alles só uitmekaargeval het? Dit ís ’n komedie.
Belowe.
Ek wens, ek wens
Ek wens, ek wens is ’n fabelagtige verhaal oor Seb, ’n lykbesorger wat ’n grys, eenvoudige en ongelukkige bestaan lei.
Ek, Anna van Wyk
Ek, Anna van Wyk word beskou as ’n klassieke werk in Afrikaans en is ook voorgeskryf vir skole. Dis een van die sterkste en mees komplekse vrouerolle wat in Afrikaans geskryf is.
Femme is Fatale
Optogte is georganiseer, stille protes het plaasgevind en die President het leë beloftes gemaak. In Femme is Fatale, ’n splinternuwe eenvroukabaret wat al in 2020 die lig moes sien, ondersoek Elzabé Zietsman met sang en stories hierdie ander epidemie wat dreig om die kern van die Suid-Afikaanse gemeenskap te vernietig. Ná twee jaar op die ys, is Elzabé Zietsman en haar span gereed om dié euwel bloot te lê.
Hans steek die Rubicon oor
Op 90 is Hans nog springlewendig. Sy kinders in die buiteland boender hom egter uit sy lekker huis in die Kaap na Huis Madeliefie. Hans se vindingryke pogings om uit die ouetehuis te ontsnap, word egter deur sy kinders en ’n drakoniese matrone in die wiele gery.
KRAAL
Die teks word aangebied as ’n sekwens van drome wat op ’n “inheemse” manier “vertaal” is. Sommige tonele is geïnspireer deur klassieke werke soos Koning Lear, Oedipus Tyrannus en Hamlet. ’n Magiese herverbeling van die skrywer se voorvaderlyn in ’n poging om wonde te heel binne die nalatenskap van ’n oorgeërfde dopstelsel.
Laerskool Noord
Laerskool Noord se leuse is “Kyk noord en stoot voort”, maar in hierdie lekkerlag-produksie is dit allesbehalwe die geval. Drie onderwyseresse beplan ’n verrassingsafskeidspartytjie vir hul skoolhoof se aftrede.
Mixtape van die Liefde
Dit bevat stemme van diverse Suid-Afrikaanse digters. Dit reik oor temas, kultuurgroepe en generasies heen, maar op die ou end word almal ewe hard omgedolwe, platgetrek óf opgehef deur die liefde. Die musikante, akteurs en kunswerke is perfek gekies om hierdie Mixtape van die liefde vlerkte te gee.
Mutton Hour
In Mutton Hour bring van ons voorste teaterlui kort stories oor liefde, verlies, krokodille en katte na die verhoog. Dis lekker lawwe verhale vol humor, musiek en kamishibai (die Japannese tegniek van geïllustreerde storievertelling).
My hart is ‘n muurbal (en ander gedagtes)
’n Man raak verlief op ’n standbeeld. ’n Pa keer terug uit die dood. Die laaste twee gay mans op aarde moet besluit of ’n verhouding die moeite werd is.
Op hierdie dag
Geïnspireer deur Dylan Thomas se Under Milk Wood, stel Op hierie dag deur storievertelling, musiek, sang, poësie en fisieke teater die verskeidenheid van Oudtshoorn-inwoners, beide werklik en verbeel (soms herverbeel), bekend en ons sien hoe hul dae oor parallelle tydraamwerke verloop.
Opdrifsel
Mara en Bernard verloor hul tienerseun, Dylan, en daarmee saam hul idee van familie, van ‘ons’. Hulle rou op verskillende maniere en sukkel om mekaar te ondersteun. Daar is baie vrae, maar geen antwoorde nie. Verwyte, woede, beskuldigings en toe deure kenmerk hul smart tydens die eerste Kersfees sonder Dylan. ’n Aangrypende storie oor mense wat hulleself én mekaar in die donkerte van rou verloor – en weer moet vind.
Pietersielie en Roosmaryn vertel stories
Met vele instrumente, ’n poppekas en hul kleurryke persoonlikhede is dié twee veral passievol oor die waarde van stories. Op hul reise ontmoet hulle vir Prinses Pampoenpit en Faizel, ’n meisietjie en ’n seuntjie, wat deur hul stories die belangrike les leer dat almal uniek en spesiaal is.
SesTIEN
Ons stel hierdie jaar in Linden ʼn splinternuwe platform vir teater bekend. “Unplugged” en aan die beweeg. Daar is komedie en klug, woordkuns, gewone aardse stories, en ook die seer van afskeid neem. ’n Bredie van die heel beste kort drama en teater binne reikafstand van die gehoor. Bring jou stapskoene, jou sonhoed, selfs ’n stoel as dit dan moet, en kom deel in ’n wérklik unieke ervaring.
SEWE DOODSONDES
Hierdie snydende anti-
kapitalistiese satire volg die skisofreniese Anna op haar “reis van
sonde” deur Amerika terwyl sy probeer geldmaak om huis toe te
stuur na haar lui familie. Charl-Johan Lingenfelder se radikale
verwerking put inspirasie uit ’n onvoltooide manuskrip deur Hennie
Aucamp. Bianca le Grange lei ’n geselskap van twintig dansers,
sangers en musikante.
Spertyd
My dogter sê: ‘Ma, mens bly nooit in ’n doodloopstraat nie. Jy draai om, ry terug en kry ’n nuwe koers.’ Dit klink baie dapper, maar ek is nie meer dapper nie.” Só eerlik en onsentimenteel skryf die bekroonde Elsa Joubert oor die oudwordproses. Prinsloo volg haar vorige, kragtige eenvrouvertonings (Kamphoer, Oskar en die pienk tannie en Die naaimasjien) op met hierdie werk wat inspireer en ontroer, maar ook vertroos.
Terminaal 3
Terminaal 3 is ’n aangrypende drama wat handel oor die skade van eiebelang en wat dit aan kinders doen.
Tom gaan plaas toe
Verblind deur sy smart word Tom ingetrek in die familie se disfunksionele verhoudings, begeertes en pretensies.
Hy ontbloot egter ‘n nalatenskap van leuens en ‘n afgryslike trauma wat die rustigheid van die plaaslewe kan verwoes. ‘n Psigologiese riller oor waagmoedige mitomanie te midde van onbetwiste konserwatisme: Baie moet leer lieg lank voordat hulle kan leer liefhê.
Tweespoor
Hul verhale gaan hand aan hand. Een deel herinneringe uit haar oënskynlik idiliese kinderjare op ʼn plaas in die 1960’s. Die ander moet in vandag se Suid-Afrika koers hou, te midde van misdaad en “rewolusie”. Die teks het ʼn satiriese ondertoon, maar waag ʼn intieme blik op die soort traumatiese gebeure wat vroue se perspektief kan omkeer en hul drome herskryf.